Server Status
Below is a real-time overview of our servers where you can check if there's any known issues.
Server Name |
DirectAdmin |
HTTPS |
FTP |
POP3 SSL |
IMAP SSL |
SMTP |
Uptime |
VPS01 |
|
|
|
|
|
|
|
VPS02 |
|
|
|
|
|
|
|
VPS03 |
|
|
|
|
|
|
|
VPS04 |
|
|
|
|
|
|
|
VPS05 |
|
|
|
|
|
|
|
VPS06 |
|
|
|
|
|
|
|
VPS07 |
|
|
|
|
|
|
|
VPS08 |
|
|
|
|
|
|
|
VPS10 |
|
|
|
|
|
|
|
Algemene storing (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Weserve / Glasvezelbuitenaf
-
Update 11:30: Sinds nèt zijn de routes omgeschakeld. De diensten zouden weer moeten werken. Het kan zijn dat u stroomstekker van uw TV-box eruit moet halen en na 40 seconden terug in moet steken om het te laten werken. Hetzelfde geldt voor uw router/modem. Gebruik NIET de reset knop.
Update 11:20: Wij hebben een schade geconstateerd in een belangrijke datacenter link. Alle routes worden omgeschakeld.
Update 11:19: De impact van deze storing zijn onze FttH-diensten. De FttO-diensten zijn operationeel gebleven.
Op dit moment lijkt het er op dat we een storing hebben. We zijn nog aan het uitzoeken wat de oorzaak is. We zullen u op de hoogte houden via dit bericht.
Onze excuses voor het ongemak.
- Date - 16-03-2022 11:11 - 22-03-2022 16:57
- Last Updated - 16-03-2022 11:36
KPN FTTH onderhoud Heino, Raalte (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting Other - FTTH
-
I.v.m. onderhoud door KPN NetwerkNL kan het zijn dat uw (FTTH) internetverbinding in Heino en Raalte onderbrekingen ondervind.
Volgens KPN zullen de werkzaamheden nog duren tot 4 maart 2022.
Alle providers die leveren via KPN NetwerkNL hebben last van deze werkzaamheden.
Mocht het zijn dat uw internetverbinding niet automatisch opnieuw verbinding maakt, dan kunt u uw router opnieuw opstarten.
- Date - 02-03-2022 09:02 - 16-03-2022 11:34
- Last Updated - 02-03-2022 13:07
Registratie van .nl domeinnamen lukt niet (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting System - SIDN
-
24-2-2022 12:16
Het probleem is inmiddels opgelost. De oorzaak lag bij een aanpassing door de SIDN afgelopen ochtend na hun onderhoud.
24-2-2022 09:32
Momenteel is het niet mogelijk om automatisch .nl domeinnamen te registeren. De oorzaak is nog niet bekend.
Bestellingen worden nu handmatig verwerkt.
- Date - 24-02-2022 09:32 - 24-02-2022 12:15
- Last Updated - 24-02-2022 12:15
Onderhoudsvenster voor .nl op 22 februari (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - SIDN
-
Op dinsdag 22 februari verbeteren we (SIDN) de technische infrastructuur van het .nl-domein. Hierdoor zijn onder meer de Whois en DRS enige tijd niet beschikbaar. In dit bericht lees je alle details.
Impact
Tijdens het onderhoudsvenster kun je geen aanvragen indienen (via EPP- en webinterface) in DRS. Ook de Whois werkt tijdelijk niet. Dit onderhoudsvenster heeft betrekking op onze technische infrastructuur. Er worden geen functionele wijzigingen doorgevoerd.
Achtergrond
Tijdens dit driemaandelijkse onderhoudsvenster upgraden we de software van onder andere loadbalancers, firewalls en databases naar het aanbevolen patchlevel. Ook grijpen we deze momenten aan om, als dat nodig is, hardware te vervangen. De werkzaamheden zijn noodzakelijk om de stabiliteit en veiligheid van onze netwerkinfrastructuur op het gewenste niveau te houden en aanspraak te kunnen blijven maken op supportdiensten van onze leveranciers. Door de aard van de onderhoudswerkzaamheden is het niet mogelijk het onderhoud uit te voeren zonder onderbreking van de dienstverlening.
Het is tijdens deze werkzaamheden niet mogelijk om domeinnamen te registeren of te verhuizen.
- Date - 22-02-2022 05:00 - 22-02-2022 07:00
- Last Updated - 24-02-2022 12:13
Migratie CentOS8 naar AlmaLinux 8.5 (Resolved)
- Priority - High
-
Vanavond zullen wij het besturingssysteem van VPS07 migreren van CentOS8 naar AlmaLinux 8.5.
Om de migratie te kunnen uitvoeren zullen wij de server moeten uitschakelen om een kopie te kunnen maken.
Dit betekend dat vanaf 00:00 uur je website en of e-mail offline zal zijn voor maximaal 30 min.
- Date - 29-01-2022 00:00 - 07-02-2022 11:47
- Last Updated - 28-01-2022 15:24
Migratie CentOS8 naar AlmaLinux 8.5 (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Server - VPS06
-
Vanavond zullen wij het besturingssysteem van VPS06 migreren van CentOS8 naar AlmaLinux 8.5.
Om de migratie te kunnen uitvoeren zullen wij de server moeten uitschakelen om een kopie te kunnen maken.
Dit betekend dat vanaf 23:00 uur je website en of e-mail offline zal zijn voor maximaal 30 min.
- Date - 28-01-2022 23:00 - 07-02-2022 11:47
- Last Updated - 28-01-2022 15:22
Migratie CentOS8 naar AlmaLinux 8.5 (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Server - VPS05
-
Vanavond zullen wij het besturingssysteem van VPS05 migreren van CentOS8 naar AlmaLinux 8.5.
Om de migratie te kunnen uitvoeren zullen wij de server moeten uitschakelen om een kopie te kunnen maken.
Dit betekend dat vanaf 22:30 uur je website en of e-mail offline zal zijn voor maximaal 30 min.
- Date - 28-01-2022 22:30 - 07-02-2022 11:47
- Last Updated - 28-01-2022 15:21
Migratie CentOS8 naar AlmaLinux 8.5 (Resolved)
- Priority - High
-
Vanavond zullen wij het besturingssysteem van VPS03 migreren van CentOS8 naar AlmaLinux 8.5.
Om de migratie te kunnen uitvoeren zullen wij de server moeten uitschakelen om een kopie te kunnen maken.
Dit betekend dat vanaf 21:30 uur je website en of e-mail offline zal zijn voor maximaal 1 uur.
27-1-2022 21:52 Migratie afgerond - Diensten weer beschikbaar
27-1-2022 21:41 Migratie gestart
27-1-2022 21:30 Server afgesloten voor back-up
- Date - 27-01-2022 09:30 - 27-01-2022 22:30
- Last Updated - 28-01-2022 15:20
Migratie CentOS8 naar AlmaLinux 8.5 (Resolved)
- Priority - High
-
Vanavond zullen wij het besturingssysteem van VPS02 migreren van CentOS8 naar AlmaLinux 8.5.
Om de migratie te kunnen uitvoeren zullen wij de server moeten uitschakelen om een kopie te kunnen maken.
Dit betekend dat vanaf 21:00 uur je website en of e-mail offline zal zijn voor maximaal 1 uur.
27-1-2022 21:27 Migratie afgerond - Diensten zijn weer beschikbaar
27-1-2022 21:13 Migratie gestart
27-1-2022 21:00 Server afgesloten voor back-up
- Date - 27-01-2022 21:00 - 27-01-2022 22:00
- Last Updated - 28-01-2022 15:20
Spoed onderhoud DNS servers (Resolved)
Vertraging in back-ups door netwerkstoring (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - Alle servers
-
23-12-2021 10:00
Alle back-ups zijn afgerond.
23-12-2021 8:45
Door een interne netwerkstoring hebben niet alle servers hun backuptaak kunnen afmaken.
De storing is inmiddels verholpen maar enkele servers zullen hun backuptaak alsnog afmaken. Hierdoor kan het zijn dat uw website wat trager kan reageren.
- Date - 23-12-2021 08:45 - 23-12-2021 10:00
- Last Updated - 23-12-2021 14:58
Onderhoud WHMCS (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting System - WHMCS
-
I.v.m. onderhoud zal de WHMCS vanaf 13:35 uur tot 17:30 tijdelijk niet beschikbaar zijn.
Indien u wijzigingen wilt aanbrengen aan uw pakket of domeinnaam (bijvoorbeeld DNS) kunt u ons telefonisch of per e-mail de wijzigingen doorgeven.
- Date - 18-10-2021 13:00 - 18-10-2021 17:30
- Last Updated - 19-10-2021 08:47
Spoed update Apache (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Other - Alle servers
-
5-10-2021 23:27
Apache op alle servers zijn bijgewerkt. Mocht u problemen ervaren na deze update dan horen wij dat graag.
5-10-2021 22:24
Het NCSC heeft vanavond een advies uitgebracht om z.s.m. Apache webservers te updaten.
Meer informatie kunt u op de website van het NCSC vinden: https://www.ncsc.nl/actueel/advisory?id=NCSC-2021-0861
Wij zullen alle servers voorzien van de laatste Apache versie. Hierdoor kan het zijn dat uw website kort niet bereikbaar is.
- Date - 05-10-2021 22:18
- Last Updated - 13-10-2021 09:38
Storing Telefonieapplicaties (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting Other - HIP, HIP Express Office, HIP Express ONE / HIP Express ONE2Go, KPN EEN, VoIP
-
Na onderzoek van de engineers is gebleken dat de scope van de verstoring breder is dan in eerste instantie gedacht.
Applicaties en toestellen welke over TLS zijn geregistreerd kunnen problemen ervaren bij inkomende en uitgaande gesprekken.
Wij houden je op de hoogte
—Oorspronkelijk melding 06-10-2021 08:40—
Op dit moment ervaren wij een storing op Telefonieapplicaties.
Gebruikers van Hipper+, MijnGesprek, I AM en Webex kunnen problemen ervaren met het selecteren van het uitgaande nummer via de applicatie.
Onze engineers zijn een onderzoek gestart.
Wij houden je op de hoogte
- Date - 06-10-2021 08:40
- Last Updated - 13-10-2021 09:38
Spoedonderhoud VPS02 (Resolved)
- Priority - Medium
-
5-10-2021 22:20
Herstart zal rond 23:00 worden uitgevoerd.
5-10-2021 15:00
Herstart is uitgesteld tot vanavond 18:00
5-10-2021 13:51
We hebben geconstateerd dat de Swap partitie van deze server niet goed werkt. Hiervoor zullen wij deze server moeten herstarten.
De herstart zal om 15:00 worden uitgevoerd.
- Date - 05-10-2021 13:51
- Last Updated - 05-10-2021 22:36
Geen uitgaande e-mail mogelijk (Resolved)
Storing HIP Telefonie (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Weserve, Solcon, Bluefiber, KPN Partner Network
-
29-9-2021 17:13 [Weserve]
Verschillende klanten vertellen dat de diensten die zij gebruiken weer werken. Wij zijn via onze Helpdesk bezig om dit met zoveel mogelijk mensen te verifiëren. Als u een storing heeft ervaren vandaag, probeer het nu nogmaals.
29-9-2021 15:30 [RoutIT]
Engineers melden dat de oorzaak nog niet gevonden is. Er wordt gezocht naar oorzaken zowel binnen als buiten ons netwerk.
Rond 17:00 uur volgt de volgende update.
29-9-2021 15:19 We wachten op een update vanuit het KPN Partner Network
29-9-2021 14:17 Weserve meld dat er ook problemen zijn bij het opvragen van websites die in het KPN netwerk staan.
29-9-2021 12:45 RoutIT/KPN meld:
Engineers hebben deze ochtend meerdere meldingen ontvangen waarbij er – vooralsnog – enkel op verbindingen van meerdere externe partijen een beperkt deel van het netwerkverkeer niet correct wordt afgehandeld.
Extra expertise is ingeschakeld in het onderzoek naar de oorzaak en oplossing.
De volgende update volgt rond 15:00 uur.
De titel is aangepast om de inhoud van deze melding zo correct mogelijk weer te geven.
29-9-2021 10:14 Het probleem tussen KPN Partner Network (RoutIT) en WeServe is nog niet opgelost. De twee partijen werken samen aan een oplossing.
Meer informatie:
Status pagina WeServer: http://status.weserve.nl/
Status pagina KPN/RoutIT: https://cspreporter.nl/storingen/
28-9-2021 15:49
KPN werkt samen met Weserve aan een oplossing.
28-9-2021 13:00
Sinds 13:00 zijn er routeringsproblemen tussen KPN Partner Network en WeServe waardoor het voor kan komen dat telefoonregistraties wegvallen.
- Date - 28-09-2021 15:20
- Last Updated - 05-10-2021 10:11
Spoedonderhoud VPS06 (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Server - VPS06
-
28-9-2021 11:06
Onderhoud is afgerond
28-9-2021 10:55
Server wordt nu herstart.
28-9-2021 10:21
In de loop van de ochtend zullen wij onderhoud uitvoeren aan VPS06.
Tijdens dit onderhoud zullen wij extra geheugen in de server plaatsen.
- Date - 28-09-2021 10:21
- Last Updated - 28-09-2021 11:04
Storing Eurofiber tussen Enschede en Amsterdam (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Eurofiber
-
24-9-2021 14:11
Inmiddels zien wij een aantal verbindingen weer online komen...
24-9-2021 14:09
Al het verkeer is omgezet via de backup verbinding. Engineers zijn onderweg om de primaire route te gaan controleren en meten. Het kan zijn dat het even duurt voor uw verbinding hersteld is over deze backupverbinding. Neem met ons contact op indien het na 14:30 nog niet werkt.
24-9-2021 13:40
Er is een storing ontstaan tussen Enschede en Amsterdam waardoor sommige verbindingen hiervan hinder ondervinden. We hebben contact met de engineers om dit probleem op te lossen.Excuses voor dit ongemak.
- Date - 24-09-2021 13:40
- Last Updated - 28-09-2021 10:21
Onderhoud Delta Fiber Nederland (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - Weserve / Solcon / Glasvezelbuitenaf
-
Vanuit Delta Fiber Nederland hebben we de melding ontvangen dat zij onderhoud gaan plegen. Tijdens dit onderhoud kunt u hinder ondervinden op uw verbinding.
Onderhoudsmoment: 31-8-2021 – 01:00-05:00 uurImpact: Alle FTTH diensten via Delta Fiber Nederland.
- Date - 31-08-2021 01:00 - 31-08-2021 05:00
- Last Updated - 01-09-2021 09:21
Onderhoud WHMCS (Resolved)
Storing VPS08 (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Server - VPS08
-
28-8-2021 10:09 Apache (webserver) is vastgelopen deze is herstart en de websites zijn weer bereikbaar. Een onderzoek naar de oorzaak zal worden ingesteld.
28-8-2021 10:00 Er is een storing gemeld op VPS08. Websites zijn niet bereikbaar.
- Date - 28-08-2021 10:07
- Last Updated - 30-08-2021 13:06
Overlast door aanvallen op Wordpress sites (Resolved)
- Priority - High
- Affecting System - Webhosting Servers
-
18-8-2021 11:31
We zien dat de aanvallen zijn afgenomen. Een aantal klanten zijn inmiddels op de hoogte gesteld dat wij kwetsbaarheden hebben aangetroffen in hun websites.
17-8-2021 15:00
Sinds enkele dagen ondervinden we meerdere aanvallen op verschillende servers plaats. We monitoren onze servers van minuut tot minuut maar helaas kunnen wij niet uitsluiten dat u hier hinder van ondervindt.
We adviseren u dan ook om zelf ook maatregelen te nemen (zoals het up-to-date houden van uw website) om te voorkomen dat servers overbelast raken.
16-8-2021 13:15
Op dit moment ondervinden wij problemen op VPS05. De oorzaak ligt bij een aanval op een van de websites die op deze server staat.
We zijn momenteel bezig om maatregelen te nemen tegen deze aanval.
- Date - 16-08-2021 13:10
- Last Updated - 20-08-2021 15:39
Betalingen worden niet verwerkt (Resolved)
Onderhoud ns2.digiworks.nl (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - DNS Server
-
2-7-2021 14:42
De verhuizing is voltooid.
2-7-2021 12:00
Vanmiddag zullen wij onze ns2.digiworks.nl verhuizen naar een andere server. U zult hier geen hinder van ondervinden.
Met het verhuizen veranderden ook de IP adressen. De nieuwe IP adressen zijn:
IPv4: 178.162.151.205
IPv6: 2001:1af8:5000:a025:3:29ff:febf:60d0
- Date - 02-07-2021 13:00
- Last Updated - 06-07-2021 13:56
DirectAdmin niet bereikbaar (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Other - Alle servers
-
11-6-2021 11:00
Tijdelijk geven wij geen CA Root certificaat mee aan DirectAdmin. Dit zou geen problemen mogen opleveren voor het benaderen van DA via poort 2222
11-6-2021 08:00
Momenteel ervaren wij problemen met de laatste update van DirectAdmin. De laatste update heeft problemen met een root certificaat.
Hierdoor kan het zijn dat DirectAdmin tijdelijk niet bereikbaar is.
- Date - 11-06-2021 08:00
- Last Updated - 02-07-2021 14:38
Microsoft 365 (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Sharepoint, Onedrive, Teams
-
19-4-2021 13:21
Reactie van Miccrosoft:
User Impact: Users may experience intermittent delays or navigation errors when accessing OneDrive for Business content.
Current status: We've determined a portion of infrastructure, responsible for handling user traffic, is performing below acceptable performance thresholds. Our automated recovery service is rerouting user connections to mitigate impact. We're monitoring the affected environment to ensure this provides the expected relief.
Title: Delays or problems loading SharePoint Online sites
User Impact: Users may experience intermittent delays or navigation errors when accessing SharePoint sites.
Current status: We've determined a portion of infrastructure, responsible for handling user traffic, is performing below acceptable performance thresholds. Our automated recovery service is rerouting user connections to mitigate impact. We're monitoring the affected environment to ensure this provides the expected relief.
Scope of impact: Impact is specific to users hosted on the affected infrastructure,
Start time: Monday, April 19, 2021, 11:55 AM (9:55 AM UTC)
19-4-2021 12:45
Er is een inlog probleem gemeld met het inloggen op Sharepoint, Onedrive en Teams. Meer informatie volgt.
- Date - 19-04-2021 12:45
- Last Updated - 20-04-2021 12:09
Onderhoud e-mailverkeer *.digiworks.nl (Resolved)
FttH storing gebied Nieuwleusen, Dalfsen, Ommen, Vilsteren & regio (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Solcon, Caiway, Weserve, Deltafiber
-
30-3-2021 14:04
De verbindingen lijken weer online te komen. Hierdoor kan het hele glasvezelnetwerk nog last ondervinden van traagheid.
30-3-2021 13:16 (Update gebied)
Op dit moment kun je in Arriën, Balkbrug, Dalfsen, Dalmsholte, Dedemsvaart, Diffelen, Giethmen, Laag Zuthem, Lemele, Lemelerveld, Nieuwleusen, Ommen, Punthorst, Rheezerveen, Stegeren, Vilsteren, Vinkenbuurt, Witharen en Zwolle een onderbreking ervaren van onze diensten internet, tv en bellen door een storing in het netwerk.
30-3-2021 12:40
Er is een storing gaande in het Delta-Fiber netwerk via waar wij onze diensten aan u leveren.
Getroffen gebied:
Nieuwleusen, Dalfsen, Ommen, Vilsteren & regio
Door deze storing zijn er momenteel géén diensten mogelijk.
De netwerkbeheerder werkt aan een oplossing.
Zodra wij meer weten zullen wij dit bericht voorzien van een update.
- Date - 30-03-2021 12:40
- Last Updated - 30-03-2021 17:41
Storing Glasvezelbuitenaf (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Solcon, Caiway, Weserve, Deltafiber
-
30-3-2021 12:00
Storing is verholpen.
30-3-2021 10:32
De oorzaak van de storing is gevonden. Klanten ervaren snelheid problemen en vertraging op de lijn. De netbeheerder is druk bezig met het onderzoeken van de storing.
30-3-2021 10:24
Deltafiber stelt een onderzoek in.
30-3-2021 09:30
Sinds 9:30 is er een verstoring in het Deltafiber/ Glasvezelbuitenaf netwerk. We krijgen meldingen vanuit heel Overijssel dat de verbindingen instabiel zijn.
- Date - 30-03-2021 09:30
- Last Updated - 30-03-2021 13:16
ns2.digiworks.nl down (Resolved)
Spoedonderhoud DNS servers (Resolved)
Herstart VPS02 (Resolved)
Storing Spamcop.net (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Other - Spamfilter
-
2-2-2021 11:34 Problemen zijn opgelost door spamcop. Wij zullen de dienst weer inschakelen.
1-2-2021 13:00
Op alle servers hebben wij spamcop uitgeschakeld tot de problemen zijn verholpen.
1-2-2021 09:18
Door een storing bij spamcop.net kan het zijn dat uw e-mail niet kan worden afgeleverd.
Wij zijn momenteel bezig om spamcop.net uit onze spamlijsten te verwijderen totdat de problemen zijn opgelost.
- Date - 01-02-2021 09:18
- Last Updated - 02-02-2021 11:36
Websites laden soms niet (Resolved)
- Priority - Critical
-
1-2-2021 13:56
Uitonderzoek is gebleken dat door de back-up van afgelopen nacht een aantal PHP-FPM (van php7.4 en 7.2) sessies zijn blijven.
De webserver was gewoon beschikbaar maar er werd geen PHP code meer verwerkt. Na de herstart van PHP-FPM was het probleem opgelost.
We zullen uitvoorzorg ook de server vanavond om 23:45 herstarten.
1-2-2021 09:15
We krijgen meldingen dat sommige website niet laden.
Uit eerste onderzoek blijkt dat PHP-FPM niet alle aanvragen afhandelt.
- Date - 01-02-2021 08:45
- Last Updated - 02-02-2021 11:33
VPS05 traag (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting Server - VPS05
-
7-1-2021 11:31
De oorzaak van de vertraging achterhaald. Een van de websites op deze server wordt overladen met API verzoeken die niet juist zijn. We hebben inmiddels maatregelen getroffen en de klant ingelicht.
7-1-2021 09:00
Door onbekende reden is vannacht de back-up op VPS05 blijven hangen. Inmiddels loopt deze weer maar er is nog wel een vertraging op deze server.
Onze excuses voor het ongemak.
- Date - 07-01-2021 09:00 - 13-01-2021 23:45
- Last Updated - 07-01-2021 11:30
Performance VPS08 (Resolved)
Back-up storing (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Other - Diverse servers (VPS02,VPS03,VPS05,VPS07)
-
10-12-2020 11:03 De storing op VPS02,VPS03,VPS05 zijn verholpen.
8-12-2020 9:51
Momenteel ondervinden wij op een aantal servers problemen met de back-up. In een aantal gevallen werkt de back-up niet of worden in de onjuiste map geplaatst.
- Date - 08-12-2020 09:51 - 06-01-2021 14:19
- Last Updated - 10-12-2020 11:03
Spoedonderhoud VPS05 (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting Server - VPS05
-
18-11-2020 23:57 Alle websites zijn gecontroleerd en zijn weer online.
18-11-2020 20:32 Bezig met terugzetten van hostingpakketten:
18-11-2020 09:00
I.v.m. een probleem binnen het toewijzen van webhostingpakketten zullen wij om 16:00 uur onderhoud plegen op deze server.
Wij zullen deze server dan direct omzetten van Nginx naar Apache.
- Date - 18-11-2020 09:00
- Last Updated - 20-11-2020 10:16
[Weserve] Zalando website niet bereikbaar (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - Weserve / Glasvezelbuitenaf
-
-- 18-11-2020 14:00 --
Dit probleem zou opgelost moeten zijn. Is dit niet het geval laat het ons dan weten.
-- 3-11-2020 13:09 --
Helaas is het probleem nog niet verholpen. Zalando is overgestapt op een nieuw systeem maar heeft nog niet alle providers toegevoegd als veilige IP adressen.
-- 2-11-2020 12:00 --
Zalando is van server aanbieder gewisseld de verwachting is dat binnen 24 uur Zalando weer beschikbaar zal zijn voor alle WeServer klanten.
-- 23-10-2020 16:00 --
U kunt momenteel problemen ondervinden met het open van de website van Zalando.
De IP adressen van Weserve zijn op dit moment geblokkeerd op de servers van Akamai (de webhoster van Zalando)
Weserve is druk bezig om dit probleem op te lossen.
Later meer...
- Date - 23-10-2020 16:00
- Last Updated - 18-11-2020 14:15
Storing Glasvezelbuitenaf (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Weserve / Solcon / Glasvezelbuitenaf
-
-- 4-11-2020 14:00 --
Door kabelschade in het netwerk van Delta/Caiway zijn er problemen in een groot gebied.
Kijk voor meer informatie op: http://status.weserve.nl/ of https://www.solcon.nl/particulier/klantenservice/storingen-onderhoud/
-- 4-11-2020 10:19 --
De problemen zijn helaas nog niet opgelost. Meer informatie volgt.
-- 4-11-2020 9:43 --
De meeste verbindingen zijn weer online. Mocht u nog geen internet hebben haal dan uw router even van de stroom (+/- 10 seconden).
-- 4-11-2020 9:16 --
Op dit moment zien wij een storing in het Glasvezelbuitenaf netwerk.
We wachten op een verklaring van WeServe
- Date - 04-11-2020 09:16
- Last Updated - 05-11-2020 11:53
Onderhoud VPS06 (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS06
-
-- 4-11-2020 22:30 --
IPv6 is weer actief op alle domeinen. Momenteel controleren wij de configuratie en zullen mogelijk nog het e.e.a. aanpassen. Alle websites zijn weer online.
-- 4-11-2020 20:16 --
We lopen helaas op dit moment uit met het restoren. De meeste websites zijn weer online.
IPv6 werkt op dit nog niet.
-- 4-11-2020 18:41 --
Bezig met terugzetten back-up: Voltooid!
-- 4-11-2020 17:19 --
Server zal opnieuw worden geïnstalleerd.
-- 4-11-2020 15:48 --
Backup gebruikers data gestart. Om verschil in data te voorkomen worden de Webservice en Mailservice uitgeschakeld.
Voortgang Back-up:
-- 4-11-2020 14:31 --
Voorbereiding gestart
Server configuratie backup: Klaar!
-- 2-11-2020 13:00 --
Op 04 november tussen 16:00 en 20:00 uur zullen wij groot onderhoud uitvoeren aan VPS06. Tijdens dit onderhoud zullen wij onze server opnieuw installeren.
Dit betekent dat deze server (hiermee ook uw website of e-mail) tijdelijk niet beschikbaar zal zijn.
De verwachte downtime voor uw website zal +/- 2 a 3 uur zijn.
Voor dat wij starten zullen wij een back-up maken van uw webhostingpakket.
Helaas kunnen wij dit onderhoud, voor deze server, niet plannen buiten kantooruren.
- Date - 04-11-2020 16:00 - 04-11-2020 21:00
- Last Updated - 05-11-2020 11:53
Internet storing (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - xDSL, FTTH
-
16-10-2020 14:28
De storing lijkt te zijn opgelost. Alle verbindingen zijn weer actief.
— update 16-10-2020 13:15 —
Engineers constateren een stagnatie in het herstel van het aantal verbindingen. Hier wordt verder onderzoek naar uitgevoerd.
— update 16-10-2020 12:30 —
De oorzaak is gevonden en de transmissie onderbreking is verholpen. De engineers constateren een geleidelijk herstel in het aantal verbindingen.
16-10-2020 11:44
De engineers van KPN zijn in het datacenter gearriveerd voor verdergaand onderzoek in samenwerking met de leverancier. Wij houden je op de hoogte.
16-10-2020 11:25
Engineers zijn opgeschakeld en onderzoek naar de storing is in volle gang. Wij houden je op de hoogte.
16-10-2020 10:03
Onze engineers melden een storing op internetverkeer waarbij we een onderbreking zien op de verbindingen.
Wij zijn in onderzoek naar de bron van de storing.
Wij houden je op de hoogte.
- Date - 16-10-2020 10:03 - 23-10-2020 16:45
- Last Updated - 16-10-2020 14:27
[ONDERHOUD] stroomvoorziening van serverrack (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - VPS07, VPS08, VPSD01
-
Komende 23 september om 13:00 uur zal er onderhoud uitgevoerd worden aan de stroomvoorziening van een van onze serverracks. Naar verwachting zal het onderhoud rond 15:00 uur afgerond zijn. Het onderhoud zal geen gevolgen hebben voor de werking van uw website, echter is er wegens het wegvallen van redudantie op de stroomvoorziening een tijdelijk verhoogd risico. U wordt op de hoogte gehouden van het verloop.
Getroffen servers: VPS07, VPS08, VPSD01
- Date - 23-09-2020 13:00 - 23-09-2020 15:00
- Last Updated - 23-09-2020 14:42
Vervanging SSL certificaat (servers) (Resolved)
Onderhoud vps03.digiworks.nl (Resolved)
- Priority - Critical
-
29-8-2020 4:27
Websites zijn weer bereikbaar.
29-8-2020 2:51
Back-ups worden gerestored.
29-8-2020 0:09
Back-ups afgerond. Herinstallatie gestart.
28-8-2020 23:06
Onderhoud gestart
27-8-2020 16:19
-----------------------
Vanaf 23:00 uur zullen wij onderhoud uitvoeren op deze server. Wij zullen deze server opnieuw installeren.
Van alle website wordt een back-up gemaakt welke na de herinstallatie zal worden teruggezet.
Via deze pagina zullen wij de voortgang van het proces vermelden.
- Date - 28-08-2020 23:00 - 10-09-2020 13:53
- Last Updated - 29-08-2020 04:28
Onderhoud WHMCS Portaal (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting System - WHCMS
-
Vanaf 10:15 tot uiterlijk 15:00 zullen wij spoedonderhoud uitvoeren aan de WHMCS. Hierdoor is het niet mogelijk om in te loggen om:
Bestellingen te plaatsen, DNS aanpassingen te doen, betalen via iDEAL. Indien u een van deze acties zou willen uitvoeren dan vragen wij u contact op te nemen via telefoonnummer 0572-395030
- Date - 26-08-2020 09:56
- Last Updated - 27-08-2020 16:29
Onderhoud VPS02 (Resolved)
- Priority - Critical
-
18-8-2020 10:14
Ticket gesloten.
16-8-2020 5:52
Alle websites zijn gerestored en zijn actief.
Een aantal cosmetische zaken zullen maandag worden opgelost.
16-8-2020 3:04
Backups worden geupload naar de server.
16-8-2020 1:48
Nieuwe OS is geïnstalleerd. PHP versies worden nu gecompileerd.
16-8-2020 0:23
Backups van de webhosting-pakketten worden gemaakt.
16-8-2020 0:00
De werkzaamheden zijn gestart.
14-8-2020 15:00
I.v.m. een OS upgrade van de server VPS02 zal deze in de nacht van zaterdag 15 op zondag 16 augustus tijdelijk niet bereikbaar zijn.
De start van de werkzaamheden begint om 00:00 uur en zal rond 05:00 uur afgerond zijn.
Updates kunt u hier boven volgen.
- Date - 16-08-2020 00:00 - 18-08-2020 10:14
- Last Updated - 18-08-2020 10:15
Storing ns2.digiworks.nl (Resolved)
Bereikbaarheid VPS01 (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS01
-
23-7-2020 14:05
Probleem is inmiddels opgelost.
23-7-2020 13:58
Een van onze klanten is op dit moment het doelwit van een aanval. De IP adressen worden nu geblokkeerd.
23-7-2020 13:53
Momenteel ondervinden wij problemen op VPS01
- Date - 23-07-2020 13:53
- Last Updated - 23-07-2020 14:03
FTTH Storing Heino (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - FTTH
-
29-6-2020 10:39
De storing is verholpen.
29-6-2020 9:31
Als gevolg van deze storing zijn xDSL en/of FttH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel van de verbindingen.
Wij houden je op de hoogte..
29-6-2020 9:10 Wij zijn telefonisch weer bereikbaar.
29-6-2020 7:48
Er is een glasvezelstoring in Heino. Hierdoor kan het zijn dat wij slecher bereikbaar zijn of dat bepaalde diensten (zoals Hosted Exchange) niet werken.
- Date - 29-06-2020 08:01 - 29-06-2020 10:39
- Last Updated - 29-06-2020 11:01
VPS06 slecht bereikbaar (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS06
-
28-6-2020 13:18
Een website van een onze klanten werd aangevallen. De aanval is door ons gestopt.
28-6-2020 13:03
Momenteel ondervinden wij problemen met VPS06. Hierdoor kan het zijn dat uw website en mail niet bereikbaar is.
- Date - 28-06-2020 13:01 - 29-06-2020 09:29
- Last Updated - 28-06-2020 13:18
Fout bij opslaan TXT-records (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting System - DNS Beheer
-
22-6-2020 14:47
De update is geïnstalleerd en het probleem is verholpen.
22-6-2020 11:23
Het is reeds gevonden en een update word aan ons beschikbaar gesteld. Wij verwachten dat we de update in de komende dagen te kunnen installeren.
05-06-2020 17:29
Door een bug in de DNS beheer pagina worden bij TXT-records die langer zijn dan 255 tekens een spatie toegevoegd in het record na elke 255ste teken.
De tijdelijke oplossing is om bij bewerkingen het TXT-records te controleren op extra spaties en deze te verwijderen voor dat u gaat opslaan.
Indien u TXT records gebruikt voor DKIM is dit belangrijk om dit te controleren anders zal u DKIM record niet meer werken.
Wij werken aan een oplossing.
- Date - 05-06-2020 17:29
- Last Updated - 22-06-2020 14:46
Onderhoud VPS05 (Resolved)
Hotmail.com e-mailblokkade (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS08
-
24-4-2020 9:38
Ticket afgemeld
24-4-2020 8:00
De blokkade is opgeheven.
23-4-2020 8:17
Op dit moment is VPS08 geblokkeerd bij Hotmail.com hierdoor kunnen berichten naar hotmail adressen niet worden afgeleverd.
Het gaat om @hotmail.com, @live.nl, Outlook.com, @live.com, @msn.com
Een verwijderingsverzoek is door ons al ingediend.
- Date - 23-04-2020 08:17 - 24-04-2020 09:39
- Last Updated - 24-04-2020 09:38
Glasvezelbuitenaf Omgeving Olst, Wijhe, Wesepe (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - FTTH
-
16-4-2020 22:29
Verbindingen in Olst, Den-Nul, Wijhe zijn weer online #glasvezelbuitenaf Alleen in #wesepe zijn nog een aantal verbindingen offline. #stroomstoring
16-4-2020 20:36
Nieuwe link naar Enexsis: https://www.enexis.nl/algemeen/storingen/stroom/stroom-storing-olst-en-omgeving-8121-15390611
16-4-2020 19:55
Door een stroomstoring in de omgeving Olst is een deel van het glasvezelnetwerk uitgevallen.
Meer info volgt later...
- Date - 16-04-2020 19:55 - 17-04-2020 08:00
- Last Updated - 17-04-2020 14:55
FTTH Instabiliteit netwerk (omg. Achterhoek) (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - FTTH
-
Beste relatie,
Op het netwerk van CAIW/DFN is er sinds afgelopen nacht instabiliteit merkbaar. Ze zijn inmiddels op de hoogte en er wordt gewerkt naar een oplossing. Vanuit collega ISP’s op ditzelfde netwerk hebben we ook te horen gekregen dat zij dezelfde problemen ervaren.
Datum: 10-4-2020
Omschrijving: Instabiliteit op CAIW/DFN netwerk omgeving Achterhoek
Impact: FttH omgeving Achterhoek
Onze excuses voor het ongemak.
-Weserve NOC
Status update kunt u hier volgen: http://status.weserve.nl/index.php/2020/04/10/10-4-2020-caiw-dfn-instabiliteit-netwerk-omg-achterhoek/
- Date - 10-04-2020 10:08 - 14-04-2020 10:15
- Last Updated - 10-04-2020 10:09
Drukte op ons netwerk (Resolved)
- Priority - Medium
-
Momenteel zien de drukte op ons netwerk en servers toenemen. Hierdoor kan het zijn dat u wat hinder ondervind bij het openen van uw website of e-mail.
De kans is mogelijk dat uw webhostingpakket zal worden verplaatst om de drukte van de servers te kunnen verspreiden.
Mocht u ernstige hinder ervaren, laat ons dat even weten.
- Date - 03-04-2020 10:04 - 10-04-2020 10:09
- Last Updated - 03-04-2020 10:36
DNS Beheer via IPv6 lukt niet (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting System - DNS Beheer
-
23-3-2020 12:30
Het probleem is opgelost.
23-3-2020 08:30
Op dit moment is het niet mogelijk om uw DNS records te beheren als u bent verbonden met een IPv6 verbinding.
Indien u een dualstack verbinding heeft schakel dan tijdelijk over naar IPv4.
We werken aan het probleem.
- Date - 23-03-2020 08:30
- Last Updated - 30-03-2020 14:03
Let's Encrypt trekt 3 miljoen certificaten in wegens softwarebug (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting Other - Let's Encrypt
-
4-3-2020 11:54 Het NCSC geeft aan dat de certificaten vanavond om 21:00 uur ingetrokken. We plaatsen ook een bericht op de voorpagina.
4-3-2020 8:00 Mocht u SSL problemen ervaren met uw website en u maakt gebruik van Let's Encrypt dan is het noodzakelijk dat u uw certificaat opnieuw verlengd of aanvraagt via de directadmin portal.
Meer informatie zie: https://www.security.nl/posting/646452/Let%27s+Encrypt+trekt+3+miljoen+certificaten+in+wegens+softwarebug
- Date - 04-03-2020 08:00 - 23-03-2020 10:54
- Last Updated - 04-03-2020 11:55
Storing Mailserver (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS08
-
21-2-2020 8:15 Op dit moment is er geen uitgaand verkeer mogelijk i.v.m. overlast door een gebruiker.
21-2-2020 8:56 Door een gehackt e-mail account heeft er vannacht een spamactie plaatsgevonden vanaf deze server. Hierdoor zijn +/- 1500 a 2000 emails verzonden.
21-2-2020 15:52 Door het snelle ingrijpen van de server is de server niet op een zwarte lijst beland. We gaan er vanuit dat het probleem dan inmiddels is opgelost.
- Date - 21-02-2020 08:15
- Last Updated - 25-02-2020 09:50
Herstart VPS08 (Resolved)
Storing DNS Beheer (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - DNS Beheer
-
3-1-2020 15:37
Het probleem is inmiddels opgelost.
3-1-2020 13:20
Momenteel ondervinden wij problemen met het DNS Beheer binnen de portal. We werken aan een oplossing.
Voor wijzigingen aan DNS records kunt u een ticket indien totdat de problemen zijn opgelost.
- Date - 03-01-2020 13:20 - 03-01-2020 15:37
- Last Updated - 03-01-2020 15:38
Ondersteuning STARTTLS & DANE (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - VPS
-
Tijdens dit onderhoudsvenster zullen wij onze uitgaande mail domeinen voorzien van STARTTLS en DANE. Dit doen wij om te voldoen aan de veiligheidsdoelstellingen van het NCSC.
Daarmee zullen wij alle webhostingpakketen met e-mail ook voorzien van de hoogste standaard.
Het kan zijn dat u na het instellen problemen ervaart met postvakken die een doorstuur hebben naar een ander e-mail adres. Mocht u deze problemen ervaren neem dan contact met ons op.
- Date - 19-12-2019 17:00 - 21-02-2020 15:55
- Last Updated - 03-01-2020 13:11
Netwerkstoring VPS05, VPS06 en WHMCS (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Netwerkstoring
-
4-12-2019 16:00
De leverancier geeft aan dat door onderhoud aan het netwerk het probleem is ontstaan.
One or more of your virtual servers was impacted by this issue which caused it to have lost internet connection for a couple of minutes. We're taking this issue very seriously and we'll be reviewing our internal policies and procedures regarding maintenance in the datacenter so that this will be prevented in the future.
4-12-2019 15:09
Alle verbindingen zijn hersteld. Wij wachten nog op terugkoppeling van de netwerkleverancier.
4-12-2019 14:48
Door een netwerkstoring in het datacenter in Haarlem zijn VPS05, VPS06 en WHMCS niet bereikbaar. Er wordt een onderzoek ingesteld.
- Date - 04-12-2019 14:48
- Last Updated - 06-12-2019 11:24
Back-up storing (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS08
-
22-11-2019 16:49
Storing is inmiddels verholpen
22-11-2019 10:21
Op dit moment ondervinden wij problemen met de back-up agent op deze server. Hierdoor is het niet mogelijk om back-ups te maken en te restoren.
- Date - 22-11-2019 10:20 - 22-11-2019 16:49
- Last Updated - 22-11-2019 16:50
Spoedonderhoud VPS06 (Resolved)
FTTH Packet loss op verbindingen (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Other - CAIW / WESERVE
-
15-10-2019 11:44
Wij zien geen packet loss meer. Daarmee sluiten wij dit ticket af.
10-10-2019 13:16
Weserve ziet ook dat er op een aantal verbindingen problemen zijn. Ze stellen een onderzoek in.
10-10-2019 08:30
Wij hebben op een aantal FTTH verbindingen in het buitengebied packet loss geconstateerd. Hierdoor kan het zijn dat u verbinding niet stabiel is.
Er is melding gedaan bij Weserve en zei hebben dit in onderzoek.
- Date - 10-10-2019 08:30
- Last Updated - 15-10-2019 11:45
Mail problemen VPS06 (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS06
-
-- 28-9-2019 23:01 --
Het probleem is achterhaald en bleek inderdaad een lek in een wordpress website te zijn. Deze website is inmiddels offline gehaald.
Andere webhostingpakketten zijn niet ingevaar geweest maar ondervinden wel last door dat e-mails mogelijk niet aankomen.
De server is enige tijd geblokkeerd geweest op de Spamhaus CBL. Inmiddels is het IP van de server van deze lijst verwijderd.
--
Momenteel kunt u problemen ervaren met het versturen van e-mail berichten vanaf deze server.
De oorzaak ligt bij een mogelijke infectie van een webhostingpakket. Wij zijn op dit moment bezig te achterhalen wie de veroorzaker is van dit probleem.
- Date - 28-09-2019 16:07
- Last Updated - 10-10-2019 10:39
[Opgelost] Hotmail.com e-mailblokkade (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting Server - VPS08
-
-- 25-9-2019 9:27 --
Microsoft heeft aangegeven dat de blokkade is opgeheven
-- 20-09-2019 11:00 --
Op dit moment kunt u problemen ervaren bij het versturen van e-mails naar @ hotmail.com, outlook.com, live.com adressen.
Een deel van het netwerk waar deze server deel vanuit maakt is geblokkeerd door Microsoft maar de reden is onbekend.
Krijgt u de volgende melding:
host hotmail-com.olc.protection.outlook.com [104.47.13.33]
SMTP error from remote mail server after pipelined sending data block:
550 5.7.1 Unfortunately, messages from [84.22.102.215] weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network is
on our block list (S3140). You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
[HE1EUR04FT019.eop-eur04.prod.protection.outlook.com]
Probeer dan de e-mail later opnieuw te versturen.
We werken momenteel aan een oplossing.
- Date - 20-09-2019 11:00 - 25-09-2019 09:29
- Last Updated - 25-09-2019 09:29
[Opgelost] Storing VPS Manager (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting System - VPS Manager
-
4-9-2019 15:08
Het probleem is verholpen door de leverancier.
4-9-2019 10:03
Door een storing in de API van onze leverancier is het momenteel niet mogelijk om uw VPS via de Manager te beheren.
De leverancier stelt een onderzoek in.
- Date - 04-09-2019 10:03 - 04-09-2019 15:09
- Last Updated - 04-09-2019 15:09
[Opgelost] Internet Storing / Trage verbindin (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting Other - CAIW / WESERVE / XENOSITE
-
Geachte relatie,
Op dit moment wordt er packetloss gemeten op de inkomende verbindingen. Er wordt op dit moment naar gekeken.
Als resultaat heeft u mogelijk een lage downloadsnelheid.
Het netwerkteam werkt hard aan het onderzoek.
Een update volgt.
– Weserve NOC
Kijk voor meer informatie en updates op: http://status.weserve.nl/ of https://www.xenosite.net/klantenservice/actuele-meldingen/
- Date - 29-08-2019 08:14
- Last Updated - 29-08-2019 13:54
Spoed onderhoud Weserve (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Weserve FTTH
-
Beste klant,
Weserve heeft ons zojuist geïnformeerd noodonderhoud te moeten uitvoeren op een pad tussen Amsterdam en Zwolle. Doordat zij dit onderhoud binnen zon kort tijdbestek moeten uitvoeren, moeten wij ook het pad omswitchen naar ons secundaire (backup) pad tussen Amsterdam en Zwolle. Dit zal vanavond worden gedaan voor het noodonderhoud.
Datum noodonderhoud start: 9 augustus 2019
Tijd noodonderhoud start: 23:00
Tijd noodonderhoud stop: 06:00
Impact: Er zal een korte onderbreking en/of packetloss tijdens het switchen naar het secundaire pad worden ervaren. Verbindingen lopen daarna door zonder downtime tijdens dit onderhoud.
- Date - 09-08-2019 23:00
- Last Updated - 13-08-2019 20:35
[Opgelost] Landelijke Storing Glasvezel (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Other - CAIW / WESERVE
-
24-7-2019 15:55
Het probleem is opgelost. Een oorzaak is nog onbekend en de storing is niet officieel gemeld aan ons. We zijn in afwachting van informatie.
24-7-2019 15:44
De verbindingen komen weer online.
24-7-2019 15:20
Sinds 15:20 is er een storing ontstaan op het CAIW netwerk. We hebben CAIW meteen geinformeerd over de storing, zij zijn op dit moment aan het inventariseren. We zullen hier updates plaatsen inzake de storing.
Impact: Geen specifiek gebied, heel CAIW netwerk
- Date - 24-07-2019 15:35 - 24-07-2019 16:00
- Last Updated - 03-08-2019 16:55
[Opgelost] Landelijke Storing Glasvezel (Resolved)
Storing Telefonie (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - VOIP
-
24-6-2019 18:03
Er is een workaround beschikbaar voor mobiel bellen:
Als op de bellende telefoon 4G en VAMO/Mobility uitgeschakeld is, kan er gebeld worden naar mobiele nummers.
De workaround werkt alleen wanneer 4G op het toestel uitgezet wordt.
24-6-2019 17:35
- Mensen die met spoed hulp nodig hebben kunnen bellen met 088-6628240 (112 is niet bereikbaar).
24-6-2019 16:38
Het betreft een landelijke storing op het KPN-netwerk. De oorzaak is nog onbekend.
Reactie van KPN: Momenteel is er een landelijke telefoonstoring voor zowel vaste als mobiele diensten van KPN. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wij houden u via onze website op de hoogte.
24-6-2019 15:57
Onze engineers hebben een storing vastgesteld op het telefonieplatform.
Op dit moment is het niet mogelijk om uit of in te bellen van en naar KPN-nummers.
De storing is in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.
- Date - 24-06-2019 15:57
- Last Updated - 25-06-2019 07:49
Onderhoud Telefonie Platform (Resolved)
Spoedonderhoud KPN xDSL-,FttH-verbindingen (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Other - KPN, ROUTIT
-
Op zaterdag 8 juni 2019 tussen 02:00 uur en 06:00 uur wordt er onderhoud gepleegd op hardware verantwoordelijk voor KPN connectivity diensten.
Tijdens dit onderhoud kan een korte onderbreking van de dienst worden ervaren van maximaal 15 minuten.
Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen.
Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op locatie te herstarten.
- Date - 08-06-2019 02:00 - 08-06-2019 06:00
- Last Updated - 08-06-2019 09:34
[OPGELOST] FTTH buitengebied Wijhe eo (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - FTTH
-
** 2:10 **
Het FTTH netwerk is inmiddels hersteld. Hiermee melden wij deze storing af. De stroomstoring is overigens nog niet in het geheel opgelost.
** 2:06 **
We zien een van de wijkkasten in Lierderholthuis online komen, daarmee ook verbindingen in Windesheim.
Enexis meld dat de storing deels is verholpen
** 1:34 **
Enexis heeft de tijd aangepast en verwacht dat de storing rond 03:00 uur zal zijn verholpen.
** 1:28 **
Enexis geeft aan dat de storing rond 1:45 zal zijn opgelost. Kijk voor meer informatie op de website van Enexis.
** 1:20 **
Getroffen gebied: Liederholthuis, Windesheim, Wijhe, Laag-Zuthem, Herxen.
We zien dat de wijkkasten ook niet bereikbaar zijn. Hierdoor kan het zijn dat u wel stroom heeft maar geen internet.
** 23:55**
Door een stroomstoring in Wijhe e.o. kan het zijn dat u geen internetverbinding heeft. Meer info volgt.
- Date - 07-06-2019 23:43 - 08-06-2019 02:10
- Last Updated - 08-06-2019 09:33
Spoed onderhoud (e-mail) VPS05 (Resolved)
Spoed onderhoud (e-mail) VPS06 (Resolved)
Spoed onderhoud (e-mail) VPS04 (Resolved)
Spoed onderhoud (e-mail) VPS07 (Resolved)
Storing VPS05 (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS05
-
31-5-2019 11:47
Storing is verholpen, oorzaak was een DDOS aanval.
31-5-2019 11:19
Momenteel is er een storing gemeld op VPS05. De server is beperkt bereikbaar.
- Date - 31-05-2019 11:19 - 31-05-2019 11:47
- Last Updated - 31-05-2019 11:47
Extra veiligheidsmaatregel VPS08 (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting Server - VPS08
-
8-5-2019 0:05
We hebben extra regels toegevoegd aan de serverconfiguratie.
7-5-2019 7:47
Door een aanval op meerdere WordPress websites is de server overbelast geraakt.
Met name niet bijgewerkte en beveiligde WordPress sites veroorzaken belasting op de servers tijdens aanvallen. Dit resulteerde dat met name VPS08 het afgelopen uur slecht bereikbaar is geweest.
Momenteel is er aan deze aanvallen niet zo heel veel te doen. WordPress geeft zelf aan om het admin gedeelte goed te beveiligen ( https://codex.wordpress.org/Brute_Force_Attacks ).
Omdat niet alle klanten de kennis hebben om deze beveiliging in te regelen, hebben wij nu op VPS08 een tijdelijke maatregel ingevoerd.
Om op deze server toegang te krijgen tot de wp-admin zul je nu een keer extra moeten inloggen. Voor alle WordPress websites op deze server gelden de volgende inloggegevens:
Gebruikersnaam: login
Wachtwoord: wordpress
Dit is een tijdelijke maatregel.
De mogelijkheid bestaat dat, indien u een wordpress website heeft, we verdere maatregelen op uw webhostingpakket doorvoeren.
* 7-5-2019 7:00 *
Momenteel ondervinden wij problemen op VPS08. De oorzaak is nog niet bekend wij starten een onderzoek.
Meer info volgt later.
- Date - 08-11-2012 07:00
- Last Updated - 22-05-2019 12:20
[Onderhoud] SIDN, DRS & Whois niet beschi (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - SIDN
-
Aanvang: dinsdag 21 mei 2019, 05.00 uur (CET)
Eind: dinsdag 21 mei 2019, 07.00 uur (CET)
Tijdens dit onderhoud kun je geen .NL domeinnamen bestellen.
Achtergrond
Tijdens dit driemaandelijkse onderhoudsvenster upgraden we de software van onder andere loadbalancers, firewalls en databases naar het aanbevolen patchlevel. Ook grijpen we deze momenten aan om, als dat nodig is, hardware te vervangen. De werkzaamheden zijn noodzakelijk om de stabiliteit en veiligheid van onze netwerkinfrastructuur op het gewenste niveau te houden en aanspraak te kunnen blijven maken op supportdiensten van onze leveranciers. Door de aard van de onderhoudswerkzaamheden is het niet mogelijk het onderhoud uit te voeren zonder onderbreking van de dienstverlening.
- Date - 21-05-2019 05:00 - 21-05-2019 07:00
- Last Updated - 22-05-2019 12:20
Storing VPS06 (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS06
-
8-5-2019 11:00
Server is herstart. De oorzaak is nog onbekend.
8-5-2019 10:50
Op dit moment ondervinden wij een storing op VPS06.
Een onderzoek zal worden ingesteld.
Meer info later.
- Date - 08-05-2019 10:50
- Last Updated - 08-05-2019 14:23
Onderhoud WHMCS (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - WHMCS
-
Vanavond zullen wij onderhoud plegen aan ons bestel systeem. De werkzaamheden starten rond 19:00 en zullen later op de avond zijn afgerond.
Gedurende deze periode kan het zijn dat u niet kan inloggen op deze portal.
- Date - 19-04-2019 19:00 - 19-04-2019 23:29
- Last Updated - 19-04-2019 15:32
[Opgelost] Storing Xenosite verbindingen (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Xenosite
-
Onze engineers hebben hun controles en herstelwerkzaamheden afgerond.
Alle diensten zijn weer volledig hersteld.
————————————————————————————
Update 14:35
Access router is herstart en enkele routeringen zijn aangepast.
De diensten lijken zich ter herstellen.
Update 14:00 uur
Engineer is aangekomen in het Datacenter.
Verwachte oplostijd is nog niet bekend
————————————————————————————
Update 13:30 uur
Onderzoek heeft uitgewezen dat er problemen zijn met een access router.
Engineer is onderweg naar het datacenter. Verwachte aankomsttijd: 14:00 uur
Verwachte oplostijd is nog niet bekend
————————————————————————————
11-04-2019, 12:45
Momenteel is er een algehele storing gaande.
Hierdoor worden meerdere diensten getroffen waaronder connectivity en voice.
Het onderzoek naar de oorzaak loopt.
Onze excuses voor het ongemak.
- Date - 11-04-2019 12:45 - 11-04-2019 14:35
- Last Updated - 11-04-2019 16:49
[Opgelost] Storing VPS03 en VPS06 (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS06
-
**05/04 09:30 **
Op VPS06 hebben wij de extra login pagina op de Wordpress Admin verwijderd.
**01/04 10:15**
De maatregel op de Wordpress plugin blijft tot woensdag actief en zal dan worden verwijderd. Daarnaast roepen wij ook iedereen op Wordpress en Plugins te updaten.
**27/03 09:30**
Gisteravond hebben wij een aantal extra maatregelen getroffen tegen de aanvallen van de afgelopen dagen. De servers zijn momenteel weer stabiel.
**26/03 16:00**
Afgelopen weekend zijn er veel problemen geweest met o.a. VPS03 en VPS06 door de DDOS aanvallen die op WordPress sites worden uitgevoerd.
Met name niet bijgewerkte WordPress sites veroorzaken nogal een behoorlijke belasting op de servers. Dit resulteerde dat met name VPS06 afgelopen zondagavond slecht bereikbaar is geweest.
Momenteel is er aan deze aanvallen niet zo heel veel te doen. WordPress geeft zelf aan om het admin gedeelte goed te beveiligen ( https://codex.wordpress.org/Brute_Force_Attacks ).
Omdat niet alle klanten de kennis hebben om deze beveiliging in te regelen, hebben wij nu op VPS03 en VPS06 een tijdelijke maatregel ingevoerd.
Om op deze server toegang te krijgen tot de wp-admin zul je nu een keer extra moeten inloggen. Voor alle WordPress websites op deze server gelden de volgende inloggegevens:
Gebruikersnaam: login
Wachtwoord: wordpress
Dit is een tijdelijke maatregel.
**25/03 00:55**
We hebben de webserver omgezet van NGINX naar Apache. Daarnaast hebben wij op alle wp-login.php / wp-admin een wachtwoord geplaatst om de DDOS aanvallen te stoppen.
**21:00**
Momenteel ervaren wij een verstoring van de diensten op VPS06.
De oorzaak ligt momenteel bij een DDOS aanval op verschillende websites.
We zijn momenteel bezig om maatregelen tegen deze aanvallen te treffen.
- Date - 24-03-2019 21:00 - 08-04-2019 16:46
- Last Updated - 05-04-2019 09:32
Storing Telefonie KPN / KPN EEN / HIP (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Storing Telefonie KPN / KPN EEN / HIP
-
Op dit moment is er een storing in het telefonie platform van KPN.
Hierdoor kan het zijn dat gesprekken wegvallen.
KPN is de storing aan het onderzoeken
— update 16:15 uur —
Onze engineers melden dat er een verstoring is op de publieke SBC van KPN ÉÉN v2. Betreffende gebruikers kunnen op dit moment niet bellen of gebeld worden. Onze engineers onderzoeken de oorzaak en werken aan herstel. Volgende update volgt om 17:00.
— update 17:05 —
Tijdens werkzaamheden hebben onze engineers verkeer herleidt. Hierdoor is mogelijk tijdelijk impact geweest op HIP-diensten. Het herleiden van het verkeer heeft de impact niet weggenomen. Onze engineers onderzoeken samen met de leverancier de storing. De volgende update volgt om 19:00
- Date - 19-03-2019 15:17
- Last Updated - 19-03-2019 22:00
Storing Office 365 / Weserve / KPN (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Office 365, Ftth, xDSL
-
Momenteel ervaren klanten een probleem dat ze geen gebruik kunnen maken van Office 365 diensten.
De servers van Microsoft kunnen momenteel niet worden benaderd.
De storing treft: Office 365, MSN.com, office.microsoft.com
Op dit moment zijn vooral klanten van Weserve / CIF getroffen door deze storing. Weserve heeft een onderzoek ingesteld.
Reactie Weserve:
Er is momenteel een landelijke storing gaande van / en naar het KPN netwerk.
Daarnaast is er een storing m.b.t. Microsoft diensten, waaronder Office 365.
Dit heeft impact op meerdere (maar niet alle) Providers.
De oorzaak is een probleem binnen Microsoft domein, waardoor de Transits / Routes waar o.a. Weserve gebruik van maakt niet functioneert.
We hebben het gemeld aan de transit providers.
Zij zullen de route omschakelen naar een werkend cluster van Microsoft.
Daarnaast word de route van / naar KPN aangepast.
Update volgt bij update vanaf transit provider.
-- UPDATE 16:00 --
Opgelost: Circa 15:30 – 16:00 is de storing opgelost. Er zijn geen problemen meer met de internet diensten. Mocht u last ondervinden kunt u contact opnemen via support@weserve.nl of de servicedesk.
Storing geen diensten:
Datum: 19-03-2019
Tijd start: 13:45
Tijd opgelost: 16:05
——————————–
- Date - 19-03-2019 11:21
- Last Updated - 19-03-2019 21:59
Verhuizing vps01.digiworks.nl (Resolved)
- Priority - High
- Affecting Other - VPS01
-
Vandaag zullen wij onze server VPS01.digiworks.nl verhuizen naar een ander datacenter.
Bij de verhuizing zal ook het IP-adres veranderen.
De nieuwe IP-adressen zijn:
IPv4: 37.252.121.161
IPv6: 2a02:2770:7:0:21a:4aff:fe31:3af7
We starten om 23:00 uur en verwachten om 02:00 uur klaar te zijn.
* Laatste Update 15-3-2019 1:44 *
De verhuizing is afgerond.
- Date - 14-03-2019 23:00 - 15-03-2019 02:00
- Last Updated - 19-03-2019 13:03
Onderhoud .SE/.NU Registry (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - .SE/.NU Registry
-
Tijdens het onderhoud blijven alle domeinen actief, maar alle andere services zijn mogelijk niet beschikbaar.
U kunt tijdens dit onderhoudsvenster geen .SE en .NU domeinnamen registreren.
- Date - 27-02-2019 21:00 - 28-02-2019 02:00
- Last Updated - 28-02-2019 00:47
[Onderhoud] SIDN (Resolved)
- Priority - Low
- Affecting Other - Extentie .nl
-
Op dinsdag 12 februari tussen 05:00-07:00 uur verbetert de SIDN, de technische infrastructuur van het .nl-domein. Hierdoor zijn onder meer de Whois en DRS korte tijd niet beschikbaar.
Tijdens dit onderhoud is het niet mogelijk om domeinnamen met de extentie .NL te registeren. Ook is het niet mogelijk om te controleren of een domeinnaam beschikbaar is.
- Date - 12-02-2019 05:00 - 12-02-2019 07:00
- Last Updated - 14-02-2019 12:11
[Storing] DRS API systeem niet bereikbaar (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting System - DRS
-
Momenteel is er een storing in de API verbindingen voor alle domein-extensies (behalve .NL domeinnamen).
Hierdoor is het alleen mogelijk om .NL domeinnamen te beheren en te registeren.
Indien u met spoed een bijvoorbeeld een .com domeinnaam moet registreren geen dit dan aan tijdens het bestellen of bel met onze klantenservice: 0572-395030
- Date - 08-02-2019 15:46 - 09-02-2019 15:46
- Last Updated - 13-02-2019 13:57
Storing KPN regio Zwolle (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Storing ETN regio Zwolle
-
— update 08-02-2019 08:15 uur —
KPN geeft aan dat na de uitgevoerde werkzaamheden van afgelopen nacht de dienstverlening weer is hersteld. Mocht dit voor u verbinding niet het geval zijn, dan adviseren wij u een herstart van de router. Volgende update volgt om 11:30 uur.
— update 22:30 uur —
KPN meldt dat het onderzoek nog in volle gang is. Er zijn extra experts ingeschakeld om de nodige herstelacties uit te voeren. Een volgende update volgt zo spoedig mogelijk, tot uiterlijk morgen ochtend.
— update 19:45 uur —
KPN meldt dat het onderzoek naar volledige herstel van de storing nog in volle gang is. Een volgende update volgt zo spoedig mogelijk, tot uiterlijk 22:00 uur.
— update 18:00 uur —
KPN geeft aan dat herstel naar aanleiding van de werkzaamheden en onderzoek gaande is. Een volgende update volgt om 19:30 uur.
— update 17:00 uur —
KPN meldt dat specialisten op locatie werkzaamheden verrichten om de storing op te lossen. Dit resulteerde in een tijdelijke toename van de impact. Door genomen maatregelen is de impact inmiddels afgenomen. KPN engineers zijn bezig met verder onderzoek en herstel. De oplostijd is nog onbekend. Volgende update volgt om 18:00 uur.
— update 16:00 uur —
KPN geeft aan dat voor verdere onderzoek specialisten zijn aangestuurd naar het datacenter te Amsterdam. De verwachte aankomsttijd hiervan is onbekend. Volgende update volgt om 17:15 uur.
— update 15:00 uur —
KPN meldt dat er nog geen doorbraak is in de oplossing. Technisch team van KPN is er volop mee bezig.
Volgende update volgt om 16:00 uur.
— update 11:50 uur —
In verband met de toegenomen impact wordt er extra expertise ingeschakeld om te helpen met het onderzoek naar de storing.
Wij houden u op de hoogte.
— update 10:30 uur —
KPN geeft aan dat engineers momenteel bezig zijn met onderzoek en herstel van de storing.
— oorspronkelijke melding 07-02-2019 08:15 uur —
KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Zwolle.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, Fiber en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.
- Date - 07-02-2019 08:18 - 08-02-2019 08:16
- Last Updated - 08-02-2019 11:37
[Onderhoud] Servers (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting Other - Alle webhosting servers.
-
Vanavond zullen wij onderhoud plegen op alle webhosting-servers. Hierdoor kan het zijn dat de servers trager reageren dan normaal.
Wij verwachten geen downtime te zullen hebben tijdens dit onderhoud.
We starten om 23:00 uur. Mochten er bijzonderheden optreden dan kunt u deze hier terug vinden.
- Date - 01-02-2019 23:00 - 02-02-2019 03:00
- Last Updated - 04-02-2019 10:24
Onderhoud .COM/.NET Registry (Resolved)
Server VPS05 niet bereikbaar (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS05
-
* 25-1-2019 15:43 *
Overlast werd veroorzaakt door een aanval op een Wordpress site. Deze aanval is inmiddels gestopt.
* Originele Melding *
Momenteel is VPS05 er druk waardoor deze niet bereikbaar is.
We doen een onderzoek naar de oorzaak. Meer info volgt later.
- Date - 25-01-2019 15:27 - 25-01-2019 15:35
- Last Updated - 25-01-2019 15:44
Office 365 verstoring (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - Office 365
-
Onze engineers hebben geconstateerd dat er momenteel een storing gaande is binnen de Office 365 Exchange online services.
Hierdoor kunnen Office 365 gebruikers de volgende symptomen ervaren:
-Vertraagde of geen mail aflevering.
-Wegvallende verbindingen met Exchange online en Outlook.
Microsoft werkt momenteel aan een oplossing. Een oplostijd is nog niet bekend.
Wij houden u op de hoogte.
**Update van Microsoft 14:45**
We hebben vastgesteld dat een deel van de infrastructuur van de domeincontroller niet reageert, wat leidt tot time-outs voor gebruikers. We optimaliseren de connectiviteit met de gezonde infrastructuur terwijl we de ongezonde domeincontrollers repareren. Omvang van de impact: impact is specifiek voor gebruikers die via de getroffen infrastructuur worden bediend.
** Update van Microsoft 17:00 **
We blijven de ongezonde domeincontrollers repareren en houden actief toezicht op de verbindingen met de gezonde infrastructuur. Bovendien controleren we systeemlogboeken van de ongezonde domeincontrollers om de onderliggende oorzaak van het probleem te achterhalen. Omvang van de impact: impact is specifiek voor gebruikers die via de getroffen infrastructuur worden bediend.
** afmelding 25-01-2019 09:00 uur **
Microsoft meldt dat de storing is verholpen.
- Date - 24-01-2019 11:00 - 25-01-2019 09:00
- Last Updated - 25-01-2019 09:48
[Storing] E-mail server storing VPS03 (Resolved)
- Priority - Critical
-
Momenteel ondervinden wij problemen met in en uitgaande e-mail op deze server.
We onderzoeken momenteel de oorzaak.
-- 15-01-2019 10:00 --
In en uitgaande e-mail is hersteld. Momenteel kunt u nog problemen ervaren bij het versturen van e-mail naar onder andere gmail en hotmail adressen.
Dit heeft te maken met het feit dat er gisteren een grote hoeveelheid spam is verzonden vanaf deze server. Het wachtwoord van een van de accounts was achterhaald en is misbruikt voor spamdoeleinden.
-- 17-01-2019 12:00 ---
I.v.m. deze gebeurtenis hebben wij per vandaag de beveiliging voor e-mail op deze server verder opgeschroefd. Vanaf vandaag is het niet meer mogelijk op zonder SSL verbinding te maken met deze server.
Het kan nu zijn dat u de melding krijgt dat uw wachtwoord onjuist is. Dit is niet het geval. U zult uw instellingen m.b.t. de e-mail moeten aanpassen.
Dit zijn de nieuwe instellingen voor inkomende en uitgaande e-mail:
Voor POP3
Inkomende server: vps03.digiworks.nl Poort: 995 (voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL/TLS) Aanmelden met SPA is vereist.
Uitgaande server: vps03.digiworks.nl Poort: 587 (voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (TLS)
Voor IMAP
Inkomende server: vps03.digiworks.nl Poort: 993 (voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL/TLS) Aanmelden met SPA is vereist.
Uitgaande server: vps03.digiworks.nl Poort: 587 (voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (TLS)
-- 18-01-2019 19:00 ---
Wij zien afname in de geweigerde berichten. We verwachten de komende 24 uur volledig herstel.
- Date - 14-01-2019 16:52
- Last Updated - 22-01-2019 11:34
[Onderhoud] VPS08 (Resolved)
[Storing] DSL en FTTH aggregatie router (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - KPN xDSL en FTTH aggregatie router
-
— update 13:15 uur —
Engineers geven aan dat herstel van de getroffen verbinding gaande is. Volgende update volgt uiterlijk om 14:15 uur.
— update 12:35 uur —
Onze engineers melden dat er geleidelijk aan herstel plaatsvindt van de getroffen verbindingen.
Indien de verbinding niet vanzelf terugkomt, adviseren wij u om de CPE op locatie te herstarten.
Volgende update volgt uiterlijk om 13:15 uur.
— update 12:05 uur —
Het onderzoek naar de storing is nog in volle gang. Volgende update volgt uiterlijk om 13:15 uur.
— update 11:15 uur —
Engineers geven aan dat het herstel van de verbindingen stagneert. Het technische team vervolgt het onderzoek naar de oorzaak.
Wij houden u op de hoogte.
— update 10:45 uur —
Onze engineers geven aan dat herstel zichtbaar is maar dat niet alle verbindingen terug komen. Onderzoek is in volle gang.
Wij houden u op de hoogte.
— update 10:20 uur —
Onze engineers melden dat de storing is opgelost en dat herstel van de getroffen verbindingen zichtbaar is.
Wij houden u op de hoogte.
— update 09:20 uur —
Engineers geven aan dat het onderzoek in het datacenter gaande is. De symptomen van de storing zijn dat de getroffen verbindingen wel in sync zijn maar geen PPP/Data hebben.
Wij houden u op de hoogte.
— update 08:45 uur —
Onze engineers melden dat de leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel van de getroffen verbindingen op één van onze aggregatierouter.
Wij houden u op de hoogte.
— oorspronkelijke melding 11-01-2019 07:30 uur —
Onze engineers melden een storing in een van onze aggregatie routers. Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.
- Date - 11-01-2019 10:26 - 11-01-2019 15:48
- Last Updated - 11-01-2019 15:48
[Onderhoud] Eurofiber (Resolved)
- Priority - Medium
- Affecting Other - Eurofiber
-
Van donderdag 10 januari 2019 23:00 uur tot vrijdag 11 januari 2019 04:00 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan de infrastructuur van Eurofiber verbindingen.
Tijdens dit onderhoud is een dienstonderbreking van maximaal 30 minuten te verwachten.
Uw verbindingen zullen zich na het onderhoud automatisch herstellen. Mocht de verbinding na het onderhoudsblok niet zijn hersteld, dan adviseren wij u de apparatuur op klantlocatie te herstarten.
- Date - 10-01-2019 23:00 - 11-01-2019 04:00
- Last Updated - 11-01-2019 10:28
[Storing] VPS08 (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Server - VPS08
-
De oorzaak is gevonden en hier wordt momenteel actie op ondernomen. Later meer.
* Update 10-1-2019 20:38 *
Momenteel ondervinden wij problemen met VPS08.
De server is momenteel slecht bereikbaar. We onderzoeken momenteel de oorzaak.
- Date - 10-01-2019 20:09
- Last Updated - 11-01-2019 10:26
[Onderhoud] ServiceDesk (Resolved)
KPN Fiber regio Hoogeveen (Resolved)
- Priority - Critical
- Affecting Other - KPN Fiber
-
KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. Het betreft een ETN storing in de regio Hoogeveen.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.
— afmelding 10:00 uur —
KPN geeft aan dat de storing is opgelost door het vervangen van defecte hardware.
- Date - 08-01-2019 09:15 - 08-01-2019 10:00
- Last Updated - 08-01-2019 10:31